Уважаемые посетители сайта! У нас Вы можете заказать платный талон к стоматологу, офтальмологу и мануальному терапевту!   АКЦИЯ!!! До 20.06.2024 года для граждан Республики Беларусь действует скидка на операцию лазерная деструкция варикозно расширенных вен нижних конечностей (с набором Медиола Компакт). Стоимость ОПЕРАЦИИ: была 816,14 бел руб, стала 445,06 бел.руб.

Даведка:
+375 (17) 345-30-46

Рэгістратура платных паслуг
+375 (17) 345-32-71
+375 (44) 552-46-72
+375 (44) 552-48-37

Рэгістратура прыёмнага аддзялення
+375(17) 345-35-09

Рэгістратура аддзялення лазарнай мікрахірургіі
+375(17) 341-64-71

Рэгістратура афтальмалагічнага кансультатыўна-дыягнастычнага аддзялення
+375(17) 371-00-49
+375 (29) 251-51-99

Правілы ўнутранага распарадку для пацыентаў

ПРАВІЛЫ

ЎНУТРАНАГА РАСПАРАДКУ ДЛЯ ПАЦЫЕНТАЎ

установы аховы здароўя «10-я гарадская клінічная бальніца»

Глава 1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Правілы ўнутранага распарадку - гэта рэгламент знаходжання пацыента ў бальніцы і атрымання медыцынскай дапамогі, які забяспечвае атрыманне пацыентам якаснай медыцынскай дапамогі, а таксама захаванне правоў і абавязкаў пацыента пры аказанні яму медыцынскай дапамогі.

1.2. Дадзеныя правілы ўнутранага распарадку для пацыентаў распрацаваны на падставе артыкула 43 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.06.1993 № 2435-XII «Аб ахове здароўя», Прыкладных правіл унутранага распарадку для пацыентаў, зацверджаных пастановай Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь ад 30.10.2015 № 104, іншых нарматыўных прававых актаў.

1.3. Правілы ўнутранага распарадку для пацыентаў

уключаюць:

- парадак звароту, шпіталізацыі, знаходжання і выпіскі пацыента са стацыянара;

- правы і абавязкі пацыента;

- парадак вырашэння спрэчных і (ці) канфліктных сітуацый паміж бальніцай і пацыентам;

- парадак давання інфармацыі пра стан здароўя пацыента;

- парадак выдачы даведак, выпісак з медыцынскіх дакументаў пацыенту або законным прадстаўнікам;

- інфармацыю аб парадку прадастаўлення ў бальніцы платных медыцынскіх паслуг грамадзянам Рэспублікі Беларусь, замежным грамадзянам і асобам без грамадзянства, якія пастаянна пражываюць у Рэспубліцы Беларусь;

- графік працы бальніцы, яе службовых асоб;

- распарадак дня для пацыента;

- правілы паводзін у грамадскіх месцах для пацыентаў і законных прадстаўнікоў;

- іншыя патрабаванні, устаноўленыя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

1.4. Правілы ўнутранага распарадку для пацыентаў абавязковыя для ўсіх пацыентаў, якія праходзяць абследаванне і лячэнне ў бальніцы. З правіламі ўнутранага распарадку для пацыентаў у амбулаторных і дыягнастычных аддзяленнях бальніцы пацыенты знаёмяцца вусна, а пры знаходжанні на стацыянарным лячэнні - пад подпіс. У выпадку адмовы пацыента, якому аказваецца медыцынская дапамога ў стацыянарных умовах, або законных прадстаўнікоў ад азнаямлення з правіламі ўнутранага распарадку для пацыентаў урач-спецыяліст уносіць адпаведны запіс у медыцынскія дакументы, які засведчваецца іншым урач-спецыялістам гэтай жа арганізацыі аховы здароўя. Правілы ўнутранага распарадку для пацыентаў размяшчаюцца ў агульнадаступных месцах бальніцы, дзе ажыццяўляецца рэгістрацыя пацыента (рэгістратура, прыёмнае аддзяленне, структурныя падраздзяленні), а таксама ў выглядзе памяткі, буклета, на сайце бальніцы.

Глава 2. ПАРАДАК ЗВАРОТУ, ШПІТАЛІЗАЦЫІ, ЗНАХОДЖАННЯ І ВЫПІСКІ ПАЦЫЕНТА З БАЛЬНІЦЫ

2.1. У мэтах прафілактыкі захворванняў, своечасовай дыягностыкі і лячэння грамадзяне Рэспублікі Беларусь замацоўваюцца за ўстановамі аховы здароўя па месцы пастаяннага жыхарства, а пры наяўнасці ведамасных арганізацый аховы здароўя - таксама і па месцы працы, службы, вучобы. Дапускаецца атрыманне гарантаванай першаснай медыцынскай дапамогі ва ўстанове аховы здароўя па месцы часовага жыхарства (па заяве пацыента і з дазволу кіраўніка ўстановы аховы здароўя). Шпіталізацыя такіх пацыентаў ажыццяўляецца па тэрытарыяльным прынцыпе.

2.2. Кожны грамадзянін Рэспублікі Беларусь таксама мае права на атрыманне медыцынскай дапамогі ў любой арганізацыі аховы здароўя і ў любога медыцынскага работніка прыватнай аховы здароўя на свой выбар за кошт уласных сродкаў, сродкаў фізічных ці юрыдычных асоб.

2.3. Пры станах, якія патрабуюць тэрміновага медыцынскага ўмяшання (няшчасны выпадак, траўма, атручэнне, іншыя станы і захворванні, якія пагражаюць жыццю ці здароўю грамадзяніна ці асоб, якія яго акружаюць), пацыент можа звярнуцца ў дзяржаўную службу хуткай медыцынскай дапамогі або непасрэдна ў экстраную рэгістратуру прыёмнага аддзялення бальніцы.

2.4. У бальніцы аказваецца, акрамя стацыянарнай, спецыялізаваная амбулаторная дапамога (аддзяленне прафпаталогіі і алергалогіі - Рэспубліканскі цэнтр прафпаталогіі, кансультатыўна-дыягнастычны гастраэнтэралагічны кабінет, кабінет неадкладнай афтальмалагічнай дапамогі, афтальмалагічнае кансультатыўна-дыягнастычнае аддзяленне, аддзяленне лазернай мікрахірургіі, гарадское аддзяленне медыцынскай рэабілітацыі – Клінічны цэнтр традыцыйнай кітайскай медыцыны, стаматалагічны кабінет).

2.5. Пры неабходнасці атрымання спецыялізаванай амбулаторнай дапамогі (па накіраванні амбулаторна-паліклінічнай установы аховы здароўя і інш.) пацыент звяртаецца ў рэгістратуру ці да асобы, якая праводзіць рэгістрацыю. Арганізацыя папярэдняга запісу пацыентаў на прыём да ўрача ажыццяўляецца як пры іх непасрэдным звароце, так і па тэлефоне.

2.6. Пры звароце ў спецыялізаваныя амбулаторныя службы бальніцы на пацыентаў заводзіцца медыцынская карта амбулаторнага пацыента, робіцца запіс у журнале рэгістрацыі прыёму пацыентаў і рэгістрацыя ў АІАС «Клініка», куды ўносяцца зацверджаныя дадзеныя аб пацыенце.

2.7. Інфармацыю пра час працы спецыялізаваных амбулаторных службаў бальніцы, час працы ўрачэй ва ўсе дні тыдня, пра парадак папярэдняга запісу на прыём да ўрачэй, пра час і месца прыёму пацыента галоўным урачом і яго намеснікамі пацыент можа атрымаць у рэгістратуры ў вуснай форме і наглядна з дапамогай інфармацыйных стэндаў, размешчаных у холах амбулаторных службаў, на сайце бальніцы.

2.8. У бальніцы праводзіцца відэаназіранне, аб чым ёсць інфармацыйныя таблічкі.

2.9. Накіраванне на шпіталізацыю амбулаторных пацыентаў, якія маюць патрэбу ў экстранай і планавай стацыянарнай дапамозе, ажыццяўляецца спецыялізаванымі амбулаторнымі службамі бальніцы пасля папярэдняга абследавання з указаннем папярэдняга дыягназу і па ўзгадненні з загадчыкам профільнага стацыянарнага аддзялення.

2.10. У выпадку канфліктных сітуацый пацыент, які звярнуўся ў спецыялізаваную амбулаторную службу, мае права звярнуцца ў адміністрацыю бальніцы згодна з графікам прыёму грамадзян, зацверджаным галоўным урачом.

2.11. У аддзяленні бальніцы шпіталізуюцца пацыенты, якія маюць патрэбу ў стацыянарным лячэнні па накіраванню ўрачоў амбулаторна-паліклінічных устаноў, хуткай медыцынскай дапамогі і інш., а таксама пацыенты па жыццёвых паказаннях без накіравання ўстаноў аховы здароўя.

2.12. Абыходжанне з асабістымі рэчамі і матэрыяльнымі каштоўнасцямі рэгламентуецца загадам галоўнага ўрача.

2.13. Пацыент ці яго законны прадстаўнік пры паступленні ў бальніцу па накіраванні прадстаўляе медыцынскім работнікам прыёмнага аддзялення наступныя дакументы:

накіраванне на шпіталізацыю;

пашпарт грамадзяніна Рэспублікі Беларусь (від на жыхарства ў Рэспубліцы Беларусь, пасведчанне бежанца);

пашпарт ці іншы дакумент, які яго замяняе, прызначаны для выезду за мяжу замежных грамадзян або асоб без грамадзянства, выдадзены адпаведным органам дзяржавы грамадзянскай прыналежнасці ці звычайнага месца жыхарства замежнага грамадзяніна ці асобы без грамадзянства ці міжнароднай арганізацыяй.

2.14. У выпадку дастаўкі (паступленні) у бальніцу пацыентаў у несвядомым стане без дакументаў, якія сведчаць асобу, медыцынскія работнікі абавязаны інфармаваць праваахоўныя органы па месцы размяшчэння бальніцы.

2.15. Прыём пацыентаў, якія звярнуліся ў экстраным парадку, праводзіцца кругласутачна ў экстранай рэгістратуры прыёмнага аддзялення. У прыёмным аддзяленні праводзіцца пільны агляд і неабходныя для ўдакладнення дыягназу абследаванні, устанаўліваецца папярэдні дыягназ і вырашаецца пытанне аб тым, у якое спецыялізаванае аддзяленне ён павінен быць шпіталізаваны, пра што робіцца адпаведны запіс у «Медыцынскай карце стацыянарнага пацыента» (ф.003/у-07)

2.16. Пры прыёме пацыента медыцынскі рэгістратар або медыцынская сястра прыёмнага аддзялення ўносіць пашпартныя і іншыя зацверджаныя звесткі аб паступіўшым у АІАС «Клініка», гісторыю хваробы і «Журнал уліку прыёму пацыентаў і адмоваў у шпіталізацыі» (ф.001/у-07).

2.17. У выпадку звароту іншагародніх пацыентаў, а таксама пацыентаў з паліклінік, не замацаваных па тэрытарыяльным прынцыпе за УАЗ «10-я гарадская клінічная бальніца», шпіталізацыя дадаткова ўзгадняецца з намеснікам галоўнага ўрача па курацыі ў працоўны час у буднія дні і з адміністрацыйным або адказным дзяжурным урачом па бальніцы ў вячэрні і начны час, у выхадныя і святочныя дні.

2.18. Пытанне аб неабходнасці санітарнай апрацоўкі вырашаецца дзяжурным урачом. Санітарную апрацоўку пацыента ва ўстаноўленым парадку праводзіць малодшы ці сярэдні медыцынскі персанал прыёмнага аддзялення. Пацыент можа карыстацца асабістай бялізнай, адзеннем і абуткам, калі гэта не супярэчыць санітарна-эпідэмічнаму рэжыму аддзялення бальніцы.

2.19. Пры шпіталізацыі пацыента дзяжурны персанал прыёмнага аддзялення абавязаны праяўляць да яго чуласць і ўвагу, ажыццяўляць транспарціроўку з улікам цяжару стану і суправаджаць пацыента ў адпаведнае аддзяленне з асабістай перадачай яго дзяжурнай медыцынскай сястры.

2.20. У выпадку адмовы ў шпіталізацыі дзяжурны ўрач аказвае пацыенту неабходную медыцынскую дапамогу і робіць запіс аб прычынах адмовы ў шпіталізацыі і прынятых мерах у «Журнале ўліку прыёму пацыентаў і адмоваў у шпіталізацыі» (ф.001/у-07) і АІАС «Клініка».

2.21. Выпіска пацыента праводзіцца лечачым урачом па ўзгадненню з загадчыкам аддзялення ў працоўны час у буднія дні або дзяжурным урачом аддзялення ў вячэрні і начны час, у выхадныя і святочныя дні.

2.22. Выпіска з бальніцы дазваляецца:

- пры папраўцы пацыента;

- пры ўстойлівым паляпшэнні, калі па стане здароўя пацыент можа без шкоды для здароўя працягваць лячэнне ў амбулаторна-паліклінічным установе ці хатніх умовах;

- пры неабходнасці пераводу пацыента ў іншую бальніцу;

- па пісьмовым патрабаванні пацыента або яго законнага прадстаўніка датэрмінова да вылячэння, калі выпіска пацыента не пагражае яго жыццю і не ўяўляе небяспекі для навакольных. Заява пацыента (яго законнага прадстаўніка) аб датэрміновай выпісцы падклейваецца ў медыцынскую карту стацыянарнага пацыента;

- у выпадку самавольнага пакідання пацыентам аддзялення пасля правядзення медыцынскім персаналам комплексу мерапрыемстваў, зацверджанага «Алгарытма дзеянняў медыцынскага персанала пры самавольным пакіданні пацыентам аддзялення».

2.23. Перад выпіскай з бальніцы праводзіцца заключны агляд пацыента сумесна з загадчыкам аддзялення і ў дзень яго выбыцця з бальніцы яму выдаецца даведка аб часовай непрацаздольнасці ці лісток непрацаздольнасці. На кожнага выпісанага пацыента лечачым урачом рыхтуецца эпікрыз (выпіска з медыцынскай карты стацыянарнага пацыента). Першы экзэмпляр эпікрызу ўклейваецца ў медыцынскую карту стацыянарнага пацыента, другі экзэмпляр накіроўваецца ў тэрытарыяльную паліклініку па месцы жыхарства, а трэці экзэмпляр ва ўстаноўленых выпадках выдаецца на рукі пацыенту. Афармленне выпіскі ў вячэрні і начны час, у выхадныя і святочныя дні ажыццяўляецца дзяжурным урачом аддзялення.

2.24. Медыцынская карта стацыянарнага пацыента пасля выпісу пацыента з бальніцы афармляецца і на працягу двух месяцаў здаецца на захоўванне ў медыцынскі архіў бальніцы.

Глава 3. ПРАВА І АБАВЯЗКІ ПАЦЫЕНТА

Пацыент мае права на:

- атрыманне медыцынскай дапамогі;

- выбар лечачага ўрача і арганізацыі аховы здароўя;

- удзел у выбары метадаў аказання медыцынскай дапамогі;

- знаходжанне ў арганізацыі аховы здароўя ва ўмовах, якія адпавядаюць санітарна-эпідэміялагічным патрабаванням і дазваляюць рэалізаваць права на бяспеку і ахову асабістай годнасці;

- паважлівыя і гуманныя адносіны з боку работнікаў аховы здароўя;

- атрыманне ў даступнай форме інфармацыі аб стане ўласнага здароўя, метадах, якія выкарыстоўваюцца для аказання медыцынскай дапамогі, а таксама аб кваліфікацыі лечачага ўрача, іншых медыцынскіх работнікаў, якія непасрэдна ўдзельнічаюць у аказанні яму медыцынскай дапамогі;

- адмова ад унясення інфармацыі, якая складае ўрачэбную тайну, у цэнтралізаваную інфармацыйную сістэму аховы здароўя, за выключэннем інфармацыі, якая прадастаўляецца арганізацыямі аховы здароўя ў праваахоўныя органы; у адпаведнасці з абзацам другім часткі адзінаццатай артыкула 46 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.06.1993 № 2435-XII «Аб ахове здароўя»;

- азнаямленне з медыцынскімі дакументамі, якія ёсць у арганізацыі аховы здароўя і адлюстроўваюць інфармацыю аб стане яго здароўя, фактах звароту па медыцынскую дапамогу;

- выбар асоб, якім можа быць паведамлена інфармацыя аб стане яго здароўя;

- адмова ад аказання медыцынскай дапамогі, у тым ліку медыцынскага ўмяшання, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных Законам ад 18.06.1993 № 2435-XII «Аб ахове здароўя»;

- аблягчэнне болю, звязанага з захворваннем і (ці) медыцынскім умяшаннем, усімі метадамі аказання медыцынскай дапамогі з улікам лячэбна-дыягнастычных магчымасцяў арганізацыі аховы здароўя;

- рэалізацыю іншых правоў у адпаведнасці з Законам ад 18.06.1993 № 2435-XII «Аб ахове здароўя» і іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

Пры аказанні медыцынскай дапамогі ў стацыянарных умовах пацыент мае права на допуск да яго свяшчэннаслужыцеля, а таксама на прадастаўленне ўмоў для адпраўлення рэлігійных абрадаў, калі гэта не парушае правіл унутранага распарадку для пацыентаў, санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў.

Прадастаўленне пацыенту ўказаных правоў не можа ажыццяўляцца ва ўрон здароўю іншых пацыентаў і парушаць іх правы і свабоды.

Пацыент абавязаны:

- клапаціцца аб уласным здароўі, прымаць своечасовыя меры па яго захаванні, умацаванні і аднаўленні;

- паважліва ставіцца да работнікаў аховы здароўя і іншых пацыентаў;

- выконваць рэкамендацыі медыцынскіх работнікаў, неабходныя для рэалізацыі выбранай тактыкі лячэння, супрацоўнічаць з медыцынскімі работнікамі пры аказанні медыцынскай дапамогі;

- паведамляць медыцынскім работнікам аб наяўнасці ў яго захворванняў, якія ўяўляюць небяспеку для здароўя насельніцтва, віруса імунадэфіцыту чалавека, а таксама выконваць меры засцярогі пры кантактах з іншымі асобамі;

- інфармаваць медыцынскіх работнікаў аб раней выяўленых медыцынскіх супрацьпаказаннях да прымянення лекавых сродкаў, спадчынных і перанесеных захворваннях, аб зваротах па медыцынскую дапамогу, а таксама аб змяненнях у стане здароўя;

- выконваць правілы ўнутранага распарадку для пацыентаў, беражліва адносіцца да маёмасці арганізацыі аховы здароўя;

- выконваць іншыя абавязкі, прадугледжаныя Законам ад 18.06.1993 № 2435-XII «Аб ахове здароўя» і іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

Глава 4. ПАРАДАК ВЫРАШЭННЯ СПОРНЫХ І (ЦІ) КАНФЛІКТНЫХ СІТУАЦЫЙ ПАМІЖ БАЛЬНІЦАЙ І ПАЦЫЕНТАМ

4.1. Канфліктныя сітуацыі паміж бальніцай і пацыентам вырашаюцца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.

4.2. Да найбольш тыповых канфліктных сітуацый у сферы медыцынскай дапамогі адносяцца:

- аказанне пацыенту медыцынскай дапамогі неналежнай якасці (невыкананне, несвоечасовае, няякаснае і неабгрунтаванае выкананне дыягнастычных, лячэбных, прафілактычных і рэабілітацыйных мерапрыемстваў);

- парушэнні ў працы бальніцы, якія наносяць шкоду здароўю пацыента (ўнутрыбальнічнае інфіцыраванне, ускладненні пасля медыцынскіх маніпуляцый);

- дачаснае спыненне лячэння, якое прывяло да пагаршэння стану хворага;

- парушэнне нормаў медыцынскай этыкі і дэанталогіі з боку медыцынскіх работнікаў у адносінах да пацыента, сваякоў.

4.3. У выпадку парушэння правоў пацыента, ён (яго законны прадстаўнік) можа звярнуцца ў пісьмовай ці вуснай форме са скаргай непасрэдна да кіраўніка структурнага падраздзялення або іншай службовай асобы бальніцы, у якой яму аказваецца медыцынская дапамога.

4.4. Пісьмовы зварот пацыента павінен змяшчаць прозвішча, імя, імя па бацьку пацыента, дадзеныя аб яго месцы жыхарства і (ці) працы (вучобы), выкладанне сутнасці звароту, пры магчымасці нумар кантактнага тэлефона, асабісты подпіс пацыента. Пры наяўнасці пацвярджаючых дакументаў яны павінны быць прыкладзены. У выпадку, калі абставіны справы патрабуюць неадкладнага і неардынарнага рэагавання на сітуацыю, скарга можа быць накіравана адразу ў некалькі інстанцый.

4.5. Пісьмовыя, электронныя і вусныя звароты грамадзян разглядаюцца ў тэрміны, устаноўленыя заканадаўчымі актамі.

4.6. Адказ пацыенту на пісьмовы зварот даецца ў пісьмовым выглядзе, на электронны зварот накіроўваецца на адрас электроннай пошты ў тэрміны, устаноўленыя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

4.7. У спрэчных выпадках пацыент мае права звяртацца ў вышэйстаячы орган або суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

 

Глава 5. ПАРАДАК ДАВАННЯ ІНФАРМАЦЫІ ПРА СТАН ЗДАРОЎЯ ПАЦЫЕНТА

Інфармацыя пра стан здароўя пацыента даецца лечачым урачом пацыенту або законным прадстаўнікам пры непасрэднай гутарцы. Забаронена даваць інфармацыю па тэлефоне.

Дарослы пацыент мае права вызначыць асоб, якім трэба паведамляць інфармацыю пра стан яго здароўя, ці забараніць яе паведамленне пэўным асобам.

Інфармацыя пра стан здароўя пацыента выкладаецца лечачым урачом у форме, якая адпавядае патрабаванням медыцынскай этыкі і дэанталогіі і даступнай для разумення асобы, якая не валодае спецыяльнымі ведамі ў вобласці аховы здароўя.

Па жаданні пацыента, упаўнаважаных ім асоб ці законных прадстаўнікоў бальніца выдае выпіскі з медыцынскіх дакументаў, медыцынскія даведкі аб стане здароўя і іншыя дакументы, якія змяшчаюць інфармацыю пра стан здароўя пацыента, у парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

Даванне інфармацыі, якая складае ўрачэбную тайну, без згоды пацыента ці законных прадстаўнікоў дапускаецца па запыце органаў, арганізацый, указаных у артыкуле 46 Закона ад 18.06.1993 № 2435-XII «Аб ахове здароўя» і іншых выпадках, прадугледжаных заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь у пісьмовай форме і (ці) у выглядзе электроннага дакумента.

Глава 6. ПАРАДАК ВЫДАЧЫ ДАВЕДАК, ВЫПІСАК З МЕДЫЦЫНСКІХ ДАКУМЕНТАЎ ПАЦЫЕНТУ АБО ЗАКОННАМУ ПРАДСТАЎНІКУ

6.1. Парадак выдачы дакументаў, якія пацвярджаюць часовую непрацаздольнасць, а таксама даведак аб часовай непрацаздольнасці зацвярджаецца Міністэрствам аховы здароўя і Міністэрствам працы і сацыяльнай аховы Рэспублікі Беларусь.

6.2. Дакументамі, якія сведчаць часовую непрацаздольнасць, з'яўляюцца ўстаноўленай формы лісток непрацаздольнасці і даведка аб часовай непрацаздольнасці. Лісток непрацаздольнасці выдаецца бальніцай грамадзянам Рэспублікі Беларусь, замежным грамадзянам, асобам без грамадзянства, бежанцам і вымушаным перасяленцам, якія працуюць па прадпрыемствах, у арганізацыях і ўстановах Рэспублікі Беларусь незалежна ад формы ўласнасці.

6.3. Лісткі непрацаздольнасці выдаюцца лечачым урачом сумесна з загадчыкам аддзялення і пры неабходнасці ўрачэбна-кансультатыўнай камісіяй ва ўстаноўленым парадку пры прад'яўленні дакумента, які сведчыць асобу пацыента.

6.4. Выдача і прадаўжэнне дакумента, які сведчыць часовую непрацаздольнасць, ажыццяўляецца ўрачом сумесна з загадчыкам аддзялення пасля асабістага агляду і пацвярджаецца запісам у медыцынскай дакументацыі, якая абгрунтоўвае часовае вызваленне ад работы.

6.5. Дакумент, які сведчыць часовую непрацаздольнасць, выдаецца, прадаўжаецца і закрываецца ў адпаведнасці з пастановай Міністэрства аховы здароўя і Міністэрства працы і сацыяльнай аховы Рэспублікі Беларусь.

6.6. Грамадзянам, якія знаходзяцца па-за пастаянным месцам жыхарства, лісток непрацаздольнасці выдаецца (падаўжаецца) урачом, які ўстанавіў факт непрацаздольнасці, сумесна з загадчыкам аддзялення з дазволу намесніка галоўнага ўрача.

6.7. У выпадках, калі захворванне (траўма), якое стала прычынай часовай непрацаздольнасці, з'явілася следствам алкагольнага ці наркатычнага ап'янення, лісток непрацаздольнасці выдаецца з адпаведнай адзнакай у «Медыцынскай карце стацыянарнага пацыента» (ф. 003/у-07) і ў лістку непрацаздольнасці.

6.8. Пры стацыянарным лячэнні лісток непрацаздольнасці выдаецца лечачым урачом сумесна з загадчыкам аддзялення ў дзень выпіскі за ўвесь перыяд стацыянарнага лячэння (ад дня шпіталізацыі і па дзень выпіскі ўключна).

6.9. Грамадзянам, якія звярнуліся па кансультацыйную дапамогу, а таксама якія праходзяць абследаванне ў амбулаторна-паліклінічных і стацыянарных аддзяленнях бальніцы па накіраванні ваенных камісарыятаў, следчых органаў, пракуратуры і суда, выдаецца даведка зацверджанай формы.

6.10. У выпадку захворвання навучэнцаў, студэнтаў сярэдніх спецыяльных і вышэйшых навучальных устаноў для вызвалення іх ад вучобы выдаецца даведка аб часовай непрацаздольнасці.

6.11. За неабгрунтаваную выдачу, няправільнае афармленне лістка непрацаздольнасці (даведкі) урачы прыцягваюцца да адказнасці ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.

6.12. Атрыманыя пацыентам лісткі непрацаздольнасці і даведкі аб часовай непрацаздольнасці павінны быць завераны пячаццямі ўстаноўленага ўзору.

Глава 7. ІНФАРМАЦЫЯ ПРА ПАРАДАК ПРАДАСТАЎЛЕННЯ Ў БАЛЬНІЦЫ ПЛАТНЫХ МЕДЫЦЫНСКІХ ПАСЛУГ ГРАМАДЗЯНАМ РБ, ЗАМЕЖНЫМ ГРАМАДЗЯНАМ І АСОБАМ БЕЗ ГРАМАДЗЯНСТВА, ЯКІЯ ПАСТАЯННА ПРАЖЫВАЮЦЬ У РЭСПУБЛІЦЫ БЕЛАРУСЬ

7.1. Парадак аказання медыцынскіх паслуг платна грамадзянам Рэспублікі Беларусь вызначаны ў адпаведнасці з часткай першай і трэцяй артыкула 15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.06.1993 № 2435-XII «Аб ахове здароўя».

7.2. Медыцынскія паслугі, якія аказваюцца платна, з'яўляюцца дадатковымі да гарантаванага дзяржаўнага аб'ёму бясплатнай медыцынскай дапамогі і аказваюцца грамадзянам Рэспублікі Беларусь на падставе пісьмовых дагавораў аплачанага аказання медыцынскіх паслуг.

7.3. Пералік платных медыцынскіх паслуг, якія аказваюцца ў бальніцы, а таксама парадак і ўмовы іх прадастаўлення вызначаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь, загадам галоўнага ўрача ўстановы аховы здароўя і абавязковы для выканання ўсімі супрацоўнікамі ўстановы.

7.4. Бальніца дае інфармацыю аб пераліку медыцынскіх паслуг, якія аказваюцца платна, кошту паслуг і іх аплаце, кваліфікацыі ўрачэй - спецыялістаў і медыцынскіх работнікаў, рэжыме працы ўстановы аховы здароўя, наяўнасці спецыяльнага дазволу (ліцэнзіі) на права ажыццяўлення медыцынскай дзейнасці з указаннем работ і паслуг, якія складаюць гэты від ліцэнзуемай дзейнасці. Інфармацыя размяшчаецца на інфармацыйных стэндах у даступных для агляду месцах.

7.5. Кошт медыцынскіх паслуг вызначаецца ў адпаведнасці з заканадаўствам. Аплата за аказаныя бальніцай медыцынскія паслугі праводзіцца ў рэгістратуры платных паслуг установы ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.

7.6. Структурныя падраздзяленні бальніцы забяспечваюць своечасовае і якаснае аказанне платных медыцынскіх паслуг у адпаведнасці з патрабаваннямі, устаноўленымі заканадаўствам.

Глава 8. ГРАФІК ПРАЦЫ БАЛЬНІЦЫ, ЯЕ СЛУЖБОВЫХ АСОБ

8.1. Час працы бальніцы і яе службовых асоб вызначаюцца правіламі ўнутранага працоўнага распарадку бальніцы, дзеючымі загадамі галоўнага ўрача, з улікам абмежаванняў, устаноўленых Працоўным кодэксам Рэспублікі Беларусь і калектыўным дагаворам бальніцы.

8.2. Рэжым працы бальніцы і яе службовых асоб вызначае час пачатку і заканчэння працоўнага дня (змены), а таксама працоўныя і выхадныя дні, час абедзеннага і іншых перапынкаў, паслядоўнасць чаргавання працы па зменах, а таксама працоўны час службовых асоб.

8.3. Індывідуальныя нормы нагрузкі персаналу бальніцы (графік працы-зменнасці) устанаўліваюцца галоўным урачом бальніцы ў адпаведнасці з тыпавымі службовымі інструкцыямі персаналу бальніцы і па ўзгадненні з прафсаюзным камітэтам.

8.4. Графік і рэжым працы бальніцы зацвярджаецца галоўным урачом зыходзячы са спецыфікі працы бальніцы.

8.5. Асабісты прыём грамадзян галоўным урачом бальніцы, яго намеснікамі, загадчыкамі аддзяленняў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з графікам прыёму грамадзян.

8.6. Інфармацыя пра час працы бальніцы і яе службовых асоб вывешана ў даступным для агляду месцы на інфармацыйных стэндах у цэнтральным холе бальніцы, рэгістратурах, структурных падраздзяленнях, сайце бальніцы.

Глава 9. РАСПАРАДАК ДНЯ ДЛЯ ПАЦЫЕНТА

Распарадак дня для пацыентаў устанаўліваецца ў бальніцы з улікам спецыфікі лячэбнага працэсу, кантынгенту, які абслугоўваецца (па ўзросту, па профілі шпіталізацыі і інш.).

6.00 - 7.00 Пад'ём, вымярэнне тэмпературы

7.00 - 7.30 Ранішні туалет

7.30 - 8.30 Здача аналізаў

8.30 - 9.30 Снеданне

9.30 - 10.00 Прыём лекаў

10.00 - 11.30 Абход урача

11.30 - 13.30 Выкананне ўрачэбных назначэнняў

13.30 - 14.30 Абед

14.30 - 15.00 Прыём лекаў

15.00 - 16.30 Ціхі час

16.30 - 17.00 Вымярэнне тэмпературы

17.00 - 19.00 Наведванне пацыентаў сваякамі. Свабодны час

18.00 - 19.00 Вячэра

19.00 - 19.30 Прыём лекаў

19.30 - 21.30 Выкананне ўрачэбных назначэнняў

21.30 - 22.00 Вячэрні туалет

22.00 Адыход да сну

Глава 10. ПРАВІЛЫ ПАВОДЗІН У ГРАМАДСКІХ МЕСЦАХ ДЛЯ ПАЦЫЕНТАЎ І ЗАКОННЫХ ПРАДСТАЎНІКОЎ

У мэтах захавання грамадскага парадку, папярэджання правапарушэнняў, захавання санітарна-эпідэміялагічных правілаў, забеспячэння асабістай бяспекі работнікаў бальніцы, пацыентаў і наведвальнікаў забараняецца:

- курыць на ганку, лесвічных пляцоўках, у калідорах, кабінетах, у фае і інш. памяшканнях бальніцы;

- гуляць у азартныя гульні ў памяшканнях і на тэрыторыі бальніцы;

- праводзіць фота-відэаздымку без папярэдняга дазволу адміністрацыі бальніцы;

- выконваць у памяшканнях бальніцы функцыі гандлёвых агентаў, прадстаўнікоў і знаходзіцца ў памяшканнях бальніцы ў іншых камерцыйных мэтах;

- знаходзіцца ў памяшканнях бальніцы ў верхнім адзенні, без зменнага абутку або бахілаў;

- весці гучныя размовы, шумець;

- распіваць спіртныя напоі, ужываць наркатычныя і таксічныя сродкі, а таксама з'яўляцца ў стане алкагольнага, наркатычнага або таксікалагічнага ап'янення ў будынках, памяшканнях і на тэрыторыі бальніцы. Пацыентам, якія знаходзяцца ў вышэйназваным стане, можа быць адмоўлена ў прыёме, за выключэннем неабходнасці аказання экстранай і неадкладнай медыцынскай дапамогі;

- выкарыстоўваць сродкі мабільнай сувязі пры знаходжанні ў бальніцы, у тым ліку падчас аказання медыцынскай дапамогі.

Глава 11. ПРАВІЛЫ НАВЕДВАННЯ І ДАВАННЯ ІНФАРМАЦЫІ ПРА СТАН ЗДАРОЎЯ ПАЦЫЕНТАЎ, ЯКІЯ ЗНАХОДЗЯЦЦА НА ЛЯЧЭННІ Ў АДДЗЯЛЕННЯХ АНЕСТЭЗІЯЛОГІІ І РЭАНІМАЦЫІ, ПАЛАТАХ ІНТЭНСІЎНАЙ ТЭРАПІІ

11.1. Даванне інфармацыі пра стан здароўя пацыентаў, якія знаходзяцца на лячэнні ў аддзяленнях анестэзіялогіі і рэанімацыі, палатах інтэнсіўнай тэрапіі дазволена для мужа (жонкі), блізкіх сваякоў пацыента (бацькі, дарослыя дзеці, родныя браты (сёстры), унукі, дзед (бабка)), усынавіцеляў, апекуноў, папячыцеляў пры прад'яўленні імі дакументаў, якія сведчаць асобу і пацвярджаюць заключэнне шлюбу, роднасныя адносіны, усынаўленне, апеку, папячыцельства.

11.2. Інфармацыя пра дынаміку захворвання пацыента і факт яго знаходжання ў бальніцы даецца службай «Стол даведак», тэлефон 8017 3453046.

11.3. Дарослы пацыент мае права вызначыць асоб, якім трэба дазволіць даванне інфармацыі пра стан яго здароўя, ці забараніць наведванне і паведамленне інфармацыі пра стан яго здароўя пэўным асобам.

11.4. Звесткі, якія складаюць урачэбную тайну, могуць давацца толькі са згоды пацыента, за выключэннем выпадкаў, калі пацыент не можа выказаць сваю волю, а таксама ў выпадках неспрыяльнага прагнозу пры адсутнасці забароны з яго боку.

11.5. Інфармацыя пра стан здароўя пацыента, які знаходзіцца на лячэнні ў аддзяленнях анестэзіялогіі і рэанімацыі, палатах інтэнсіўнай тэрапіі даецца загадчыкам аддзялення, лечачым (дзяжурным) урачом асобам, указаным у п. 11.1, пры асабістай сустрэчы.

11.6. Праз немагчымасць ідэнтыфікацыі асобы, якая тэлефануе, у тэлефоннай гутарцы забаронена даваць поўную разгорнутую інфармацыю пра стан здароўя пацыентаў, а абмежавацца інфармацыяй пра дынаміку захворвання (горш, лепш, без дынамікі).

11.7. Пры першасным кантакце з мужам (жонкай) пацыента, яго блізкімі сваякамі, усынавіцелямі, апякунамі, папячыцелямі інфармуюцца лечачым урачом аб часе для атрымання даведак пра стан здароўя па тэлефоне і неабходную кратнасць званкоў.

11.8. Наведванні пацыентаў:

11.8.1. наведванне пацыентаў у міжэпідэмічны перыяд ажыццяўляецца ў цэнтральным холе бальніцы;

11.8.2. наведванне пацыентаў у аддзяленні ажыццяўляецца ў строга выдзелены час з дазволу загадчыка аддзялення па пропуску.

Перад наведваннем аддзялення наведвальнікі павінны здаць верхняе адзенне ў гардэроб бальніцы, надзець бахілы або зменны абутак, халат, маску, шапачку, старанна вымыць рукі з выкарыстаннем вадкага мыла і антысептыку. Мабільны тэлефон і іншыя электронныя прылады павінны быць выключаны.

Наведвальнікі абавязаны выконваць цішыню, не перашкаджаць аказанне медыцынскай дапамогі іншым пацыентам, выконваць указанні медыцынскага персанала, не дакранацца да медыцынскіх прыбораў.

Адначасова дазваляецца знаходзіцца ў палаце не больш чым аднаму наведвальніку.

11.8.3. Наведванне пацыентаў у аддзяленнях анестэзіялогіі і рэанімацыі забаронена. У індывідуальных выпадках магчыма па ўзгадненні з намеснікам галоўнага ўрача па курацыі пры непасрэднай прысутнасці ў палаце рэанімацыі лечачага ўрача.

11.9. Графікі прыёму наведвальнікаў зацвярджаюцца галоўным урачом бальніцы, размяшчаюцца на інфармацыйных стэндах, сайце бальніцы.

11.10. Перад наведваннем пацыента загадчык аддзялення, лечачы (дзяжурны) урач праводзіць з наведвальнікамі кароткую гутарку для растлумачэння неабходнасці паведаміць урачу аб наяўнасці ў іх якіх-небудзь інфекцыйных захворванняў, псіхалагічна падрыхтаваць да таго, што наведвальнік убачыць у аддзяленні. У даступнай форме растлумачыць правілы наведвання, папярэдзіць аб працягласці наведвання згодна з станам здароўя пацыента, неабходнасць захавання ўрачэбнай тайны ў адносінах да іншых пацыентаў, якія знаходзяцца ў аддзяленні.

11.11. З улікам неабходнасці забеспячэння лячэбна-дыягнастычнага і лячэбна-ахавальнага рэжыму працягласць наведвання можа перапыняцца дзяжурным медперсаналам змены.

11.12. Наведвальнікі павінны няўхільна выконваць указанні медыцынскага персанала, пры неабходнасці пакінуць аддзяленне па першым патрабаванні медыцынскага персанала.

11.13. Наведвальнікі могуць аказваць дапамогу медыцынскаму персаналу ў доглядзе пацыента, падтрыманні санітарнага стану ў палаце толькі па асабістым жаданні і пасля падрабязнага інструктажу.

11.14. Недапушчальна правядзенне наведвальнікам у аддзяленні фота-, відэаздымкі, запісу на дыктафон, размоваў па мабільным тэлефоне.

11.15. Медыцынскі персанал павінен забяспечыць ахову правоў (ахова персанальнай інфармацыі, выконванне ахавальнага рэжыму, аказанне своечасовай медыцынскай дапамогі) усіх пацыентаў, якія знаходзяцца ў аддзяленнях анестэзіялогіі і рэанімацыі, палатах інтэнсіўнай тэрапіі.

11.16. Забараняецца наведванне пацыентаў у выпадку:

- абмежавальных мерапрыемстваў, аб'яўленых загадам галоўнага ўрача бальніцы;

- наяўнасці ў наведвальнікаў прыкмет вострых інфекцыйных захворванняў;

- наяўнасці ў наведвальнікаў стану алкагольнага (наркатычнага) ап'янення;

- правядзення ў палаце інвазіўных маніпуляцый (інтубацыі трахеі, катэтэрызацыі сасудаў, перавязкі і інш.), правядзення сардэчна-лёгачнай рэанімацыі, іншых лячэбна-дыягнастычных мерапрыемстваў;

- правядзення ў палаце санітарнай апрацоўкі.

Не дазваляецца наведванне пацыентаў у аддзяленнях дзецям ва ўзросце да 14 год.

Мы на карце

Даведка:
+375 (17) 345-30-46

Рэгістратура прыёмнага аддзялення
+375(17) 345-35-09

Рэгістратура платных паслуг
+375 (44) 552-46-72
+375 (44) 552-48-37
+375 (17) 345-32-71

Ёсць пытанні? Пытайцеся!